Tiedote 20.5.2009: Pilvi Torstin kampanja tukee kotimaista työtä ja kestävää kehitystä

Eurovaaliehdokas Pilvi Torstin (sd.) kampanja tukee kotimaista työtä
ja kestävää kehitystä kampanjan tuotevalinnoissa. Kotimaiset
Pilvi-paidat on ommeltu Pirkanmaalla ja ainoa varsinainen
kampanjatuote, Globe Hope -laukku, on kierrätystuote, joka on
toteutettu yhteistyössä nummelalaisen Globe Hope –yrityksen kanssa.

Globe Hope –yrityksen ideana on designata uudelleen käytettyjä
tuotteita. Pilvi Torstin kampanja tilasi Globe Hopelta keltaisen
erikoiserän ”Härkönen”-laukkuja. Härköset ovat armeijan vanhoja
kaasunaamarilaukkuja, jotka on designattu Globe Hope –logolla. Pilvi
Torstin kampanjalaukuissa keltaiset logosomisteet on toteutettu
Torstin vaalipäällikkö Ulpu Iivarin käytetystä pöytäliinasta.

– On tärkeää, että kampanja edistää arvojaan myös tekemissään
materiaali- ja tuotevalinnoissa, Pilvi Torsti sanoo.

Eurovaalien kampanjabudjetit pyörivät kymmenissä tuhansissa euroissa.
Vaalien jälkeen roskiksista löytyvät kampanjatuotteet ovat aiemmissa
vaaleissa kirvoittaneet arvostelua.

– Ehdokkaiden ja puolueiden sekä muiden järjestöjen kampanjoihin
käyttämät rahat nousevat useisiin miljoonin, joten on tärkeää, että
rahat suuntautuvat myös ekologisesti ja sosiaalisesti kestävällä
tavalla, Torsti sanoo.

Torstin kampanjan lisäksi esimerkiksi Demarinaiset ovat panostaneet
kestäviin kampanjatuotteisiin: Ehdokkaiden nimillä varustetusta
vaaleanpunaisesta pussista löytyy punaisen pensaskrassin siemeniä,
joista äänestäjälle on taatusti iloa myös vaalien jälkeen.

Lisätietoja:

Pilvi Torsti, 040 7191 206, pilvi@pilvitorsti.fi

kampanjasihteeri Matti Niemi, 045 679 1717, matti@pilvitorsti.fi